Prema odredbama važećeg Prelaznog sporazuma o trgovini i između EU i Srbije od 1. januara 2012. godine biće snižene carine za uvoz automobila. Carina za vozila koja silaze sa traka fabrika u EU iznosiće samo 2,5 odsto. Za vozila koja su proizvedena van zajednice evropskih država, carina ostaje 12,5 odsto. To praktično znači da će najprodavanija vozila pojeftiniti za stotinak evra. S obzirom na to da već svi uvoznici nude raznorazne popuste i poklone, ne veruje se da će to nešto mnogo uticati na povećanje prodaje. Da podsetimo, prvo značajnije smanjenje carina po osnovu Prelaznog sporazuma, bilo je 2009. godine kada su carine (za vozila iz EU) sa 20 smanjene na 10 odsto. Godinu dana kasnije, carinska stopa za nove automobile, u zavisnosti od kategorije iznosila je 7,5 odnosno 8,8 odsto. Od prvog dana ove godine, u zavisnosti od vrste i zapremine motora, carinska stopa je smanjena na 6,9 odnosno pet odsto.
Prema odredbama važećeg Prelaznog sporazuma o trgovini i između EU i Srbije od 1. januara 2012. godine biće snižene carine za uvoz automobila.
Carina za vozila koja silaze sa traka fabrika u EU iznosiće samo 2,5 odsto. Za vozila koja su proizvedena van zajednice evropskih država, carina ostaje 12,5 odsto.
- To praktično znači da će najprodavanija vozila pojeftiniti za stotinak evra. S obzirom na to da već svi uvoznici nude raznorazne popuste i poklone, ne verujem da će to nešto mnogo uticati na povećanje prodaje - kaže Miloš Petrović, predsednik Asocijacije uvoznika automobila Srbije.
Da podsetimo, prvo značajnije smanjenje carina po osnovu Prelaznog sporazuma, bilo je 2009. godine kada su carine (za vozila iz EU) sa 20 smanjene na 10 odsto. Godinu dana kasnije, carinska stopa za nove automobile, u zavisnosti od kategorije iznosila je 7,5 odnosno 8,8 odsto.
Od prvog dana ove godine, u zavisnosti od vrste i zapremine motora, carinska stopa je smanjena na 6,9 odnosno pet odsto.
Opšta stopa za uvoz putničkih vozila i dalje je 12,5 odsto. Za vozila do 1.000 kubika, koja za pogon koriste benzin carina je 6,9 odsto, kao i za dizelaše zapremine do 1.500 kubika. Za benzince, radne zapremine od 1.000 do 3.000 kubika carinska stopa je pet odsto baš kao i za dizelaše od 1.500 do kategorije vozila „preko 2.500 kubika“.
Polovni automobili
Carina na uvoz polovnih vozila, trebalo bi shodno dosadašnjoj praksi da prati visinu carine za uvoz novih automobila.
Naravno, moguće je uvesti samo vozila sa „evro 3“ motorom,ili takozvane „oldtajmere“ proizvedene pre 31. decembra 1970, uz potvrdu Muzeja automobila iz Beograda.